Snel, sneller, PR!

Je hebt twee type hardlopers. De hardloper die gewoon een stuk wil rennen en de hardloper die niet gewoon een stuk wil rennen. Het laatste type kenmerkt zich door het dragen van een hardloophorloge (waar hij of zij vaak op kijkt), het uit het niets versnellen (intervaltraining) en het altijd maar praten over tijden en afstanden.

personal_best

Natuurlijk heb je de echte fanatiekelingen, maar geef toe: iedereen heeft wel iets weg van deze persoon. Als je hardloopt wil je gewoon altijd beter worden. Verder, harder, sneller. En als het niet lukt dan baal je. Die drang naar verbeteren komt het meest terug in de eeuwige zoektocht naar een persoonlijk record. Oftewel je persoonlijk beste tijd op een bepaalde afstand. En het mooie aan zo’n persoonlijk record, kortweg PR, is dat het persoonlijk is šŸ™‚ Je kunt daarin dus altijd de strijd aangaan met jezelf.

‘Kijk in de spiegel, dat is je enige concurrentie.’

Voor iedereen is de strijd weer anders. De ene gaat voor het uitlopen van 5km binnen een half uur, de ander wil de marathon binnen 3 uur lopen. Iedereen heeft zo op z’n eigen niveau z’n eigen strijd. Bedenk dan ook dat voor jou het verbeteren van je persoonlijk record net zo knap is als voor iedereen. Zolang je maar iedere keer wil blijven verbeteren.

heelhardlopen_bolt WR PRVoor Usain Bolt was z’n PR tevens een wereldrecord. Het verschil moet er zijn…

Geniet van je prestaties, maar ga altijd voor meer. Stel jezelf weer een nieuw doel. Je kunt namelijk altijd wel ergens in verbeteren. Je trainingsschema, je voeding, je herstel. Alles draagt bij aan je uiteindelijke prestatie. En als je je doel dan haalt en je loopt weer een PR, dan is er de voldoening. Je hebt de strijd van jezelf weer gewonnen!


Vond je deze post leuk om te lezen? Like Heelhardlopen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe posts, extra foto's en winacties:



Of volg me via: Follow

Reageer

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Connect!